Proč demonstruji?

1. 01. 2012 10:22:10
Cílem této akce bylo protestovat proti vietnamské politice, proti řízení o vydávání cestovních pasů konaných v rozporu se zákonem, využívaných jako hlavní nástroj k umlčení protistrany, a dále protestovat proti Konzulárnímu oddělení Vietnamu, které zneužívá své pravomoci k vybírání nelegálních poplatků za konzulární procedury. Mimo jiné bych chtěl vyzdvihnout odhodlaní naších lidí snášet a přijmout tuto skutečnost, tu skutečnost, kterou paní Duong Thu Huong nazývá „ Spravedlnostní impotence před obstrukcí a podlézání“. Pojďme ochránit své hodnoty, být člověkem a nestat se pouhým hmyzem před dravostí nenasytných úředníků.

Proč demonstruji?

Konzulární oddělení mě informovalo o tomto: „Byla Vám zakázána migrace z a do Vietnamu a patříte do skupiny lidí, kterým se nebude prodlužovat nebo vydávat nový pas.“ Skutečně moc děkuji za všechen věnovaný zájem, kterého se mi dostalo od spousty lidí, a za ty starosti ohledně mě a mé rodiny. Mnozí z nich mi doporučují, abych si v souvislosti s touto věcí požádal o azyl nebo rovnou o občanství České republiky. Někteří si zase myslí, že bych měl jen tak přistoupit na požadavky Vietnamské bezpečnostní složky, a prohlásit, že se vzdávám boje a až dostanu zpět svůj cestovní doklad, pak teprve zvažovat, co dál. Mimo jiné také dostávám spoustu rad, abych si dával pozor na „Vietnamskou bezpečnostní složku“, která je údajně na území České republiky velmi aktivní. Bohužel nikdo mi nedokázal poradit ohledně formy protestu.

Mnohokrát jsem se setkal a v mírů jednal s pracovníky z konzulárního oddělení, poukázal jsem na jejich nespravedlivá řešení, ukázal jsem jim, že porušují zákony, když mi písemnou formou neodpověděli ve věci mého cestovního dokladu, a zároveň jsem chtěl poukázat na své odhodlání po spravedlnosti. Naposledy jsem je informoval, že budu demonstrovat, pokud do 16/11 nesplní mé požadavky podle zákona. Že v takovém případě demonstrace začne dne 16/11 od 9 do 12 hodin před bránou Konzulárního oddělení Vietnamu na Rašínově nábřeží 72, Praha 2.

Narodil jsem se a vyrůstal ve Vietnamu, v zemi s dlouhou historií, kdy jsme museli bojovat proti utlačování. Tehdy jsme proti tomu využívali všechny podlé prostředky, někdy až brutální. Je třeba si toto uvědomit a brát si z toho příklad. A proto bylo velmi těžké rozhodnout se jít demonstrovat. A je ještě těžší, když se rozhodnete demonstrovat sám. Cílem této akce bylo protestovat proti vietnamské politice, proti řízení o vydávání cestovních pasů konaných v rozporu se zákonem, využívaných jako hlavní nástroj k umlčení protistrany, a dále protestovat proti Konzulárnímu oddělení Vietnamu, které zneužívá své pravomoci k vybírání nelegálních poplatků za konzulární procedury. Mimo jiné bych chtěl vyzdvihnout odhodlaní naších lidí snášet a přijmout tuto skutečnost, tu skutečnost, kterou paní Duong Thu Huong nazývá „ Spravedlnostní impotence před obstrukcí a podlézání“. Pojďme ochránit své hodnoty, být člověkem a nestat se pouhým hmyzem před dravostí nenasytných úředníků.

Jako člen politické organizace Sdružení pluralitních demokratů bojuji nenásilným způsobem v duchu národního usmíření. Díky vytrvalosti a odhodlání během několika let, po několika setkáních s úředníky a také s velvyslanci v různých funkčních obdobích, jsem dosáhl toho, že začali vyřizovat mé jednotlivé požadavky: odebrali mi cestovní doklad a poté mi ho zase vrátili, nevydali mi nový pás, ale poté mi ho stejně vydali, i když měl platnost jen na 3 roky, standardně si vybírají poplatky, ale poté museli vrátit peníze zpět, protože ve skutečnosti si Konzulární oddělení Vietnamu vybírá částky až několikanásobně vyšší než je stanoveno. Poslední zaznamenaný případ byl to, že pan Dinh Van Hien vrátil po napomenutí z mé strany osobě s odcizeným cestovným dokladem 1300 Kč, kdy předtím si od této osoby vybral 4000 Kč. Výše uvedené skutečnosti ukazují, že jsem na dobré cestě. Pokud budeme odhodlaní, tak každý z nás může získat zpět to, co nám tito mocní úředníci neprávem vzali. Každá věc má svou hodnotu, ale lidské hodnoty jsou mnohem cennější. Od zneužívání pravomoci s právem slovní šikany „ Jsi disident“ a od braní cestovního dokladu a úředního razítka jako dar vyvoleným, až k rozhovorům s odkazem k lásce k vlasti,a až k příjímání skutečnosti, že jsem osoba, která svou vlast skutečně miluje, to vše je podle mne důležitá změna ve svědomí těch, kteří mají moc ve svých rukou.

Když se mluví o demonstraci, mají lidé na mysli velký dav. Jít na demonstraci sám bez podpory davu ale beru jako vlastní důvěru ve snaze po spravedlnosti a věřím, že budu mít mnoho psychické podpory. A doufám, že se mi dostane podpory fyzické od lidí svou přítomností a zrovna tak věřím i v podporu psychickou.

My, všichni občané Vietnamu žijící na území České republiky, si můžeme užívat hodnoty demokracie, užívat si spravedlnost před zákonem, před orgány veřejné správy ČR, ale musíme zase strpět a přijmout nespravedlnost a pohrdání od vietnamských úřadů. Neztratili jsme svá práva náhodou. Naše ztracená práva se k nám jen tak nevrátí. Pokud je chceme zpátky, musíme o ně bojovat. Demokracie bude, pokud jí každý z nás pociťuje. Jít demonstrovat je přece ústavní právo každého člověka. Využijme to kdykoliv, kdy to potřebujeme, stůjme při sobě, když si něco přejeme.

Praha, 13/11/2011

Do Xuan Cang

Autor: Xuan Cang Do | neděle 1.1.2012 10:22 | karma článku: 15.66 | přečteno: 897x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 319 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 287 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 504 | Diskuse
Počet článků 45 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1067
Já jsem Vietnamec. Přijel jsem do České republiky v roce 2004, s manželkou a se dvěma dětmi. Jsem proti totalitnímu režimu. Moji přátelé ve Vietnamu žijí neustále v násilí vyhrožování atd…. mluvil jsem s mnoha českými lidmi a oni mi poradili, abych si založil blog. Pracuji 16 hod. denně, sedm dní v týdnu. Učím se češtinu jenom v práci a na svém blogu, ve kterém se taky dá vyjádřit všechno, co se mi neustále v hlavě honí, nebo to co si myslím. Bez mých přátel kamarádů a svých dětí bych tento blog asi nezaložil.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...